Masaż relaksacyjny

Zalety

Masaż relaksacyjny jest jedną z form masażu, której głównym celem jest poprawa stanu psychosomatycznego, które uzyskujemy poprzez odprężenie ciała i umysłu oraz zniwelowanie skutków stresu i zmęczenia w organizmie. Jest to zabieg naturalny polegający na mechanicznej stymulacji tkanek organizmu za pomocą rąk terapeuty.

Oddziałuje on na skórę, tkankę łączną, tkankę tłuszczową, mięśnie, ścięgna, więzadła, powięzi, zakończenia nerwowe w skórze, układ krwionośny i limfatyczny a także na ośrodkowy układ nerwowy i układ hormonalny czyli na umysł i emocje człowieka.

Masaż wywiera bezpośredni i pośredni wpływ na organizm, stanowi integralną część odnowy biologicznej.  W ofercie posiadamy masaż relaksacyjny całego ciała oraz masaż twarzy.

Efekty:

Do korzystnych efektów masażu relaksacyjnego zalicza się:

• normalizacja napięcia przeciążonych lub chronicznie napiętych mięśni
  • szybsza regeneracja zmęczonych mięśni
  • usunięcie nadwrażliwości czuciowej i bólu spowodowanego stresem
  • usunięcie bólu w obrębie głowy i karku spowodowanego nadmiernym napięciem mięśni przykręgosłupowych
  • poprawa samopoczucia przez zwiększenie wydzielania endorfin
  • poprawa wyglądu skóry i ułatwienie skórze oddychania poprzez usuwanie złuszczonego naskórka i wydzieliny gruczołów oraz przyspieszenie przepływu krwi i limfy

Masaż relaksacyjny jest szczególnie wskazany dla osób żyjących w ciągłym pośpiechu, zapracowanych, będących pod wpływem nieustającego silnego stresu, chronicznie zmęczonych i dla tych, którzy sami nie potrafią się uspokoić oraz dla tych, którzy mimo długotrwałej relaksacji nie czują regeneracji sił. Badania wykazują, że daje też pozytywne efekty u osób znerwicowanych i z zaburzeniami snu oraz z depresją, ponieważ harmonizuje pracę mózgu i układu nerwowego oraz poprawia samopoczucie poprzez pobudzenie wydzielania hormonu szczęścia (endorfin). Polecany osobom prowadzącym aktywny tryb życia ale również ludziom rzadko uprawiającym aktywność fizyczną, gdyż rozluźnia napięcia mięśniowo-powięziowe powstałe z bezruchu lub długotrwałej nieprawidłowej postawy ciała. Masaż relaksacyjny jest dobry także dla osób zdrowych ale potrzebujących spokoju, którzy chcą się wyciszyć i zregenerować w przyjemnej atmosferze, aby zachować równowagę psychofizyczną.

• stany gorączkowe
  • ostre stany zapalne
  • choroby nowotworowe
  • podrażnienia skóry, niezagojone rany