Testy FoodProfil

Nadwrażliwość pokarmowa to nieprawidłowa reakcja systemu immunologicznego występująca po spożyciu niektórych pokarmów. Szacuje się, że może być nią dotkniętych ok 45 % populacji. Często jest ona mylona z alergią pokarmową.

Najczęstsze objawy nadwrażliwości pokarmowej:
  • objawy ze strony przewodu pokarmowego: nudności, wymioty, wzdęcia, zaparcia, biegunka, kolka, bóle brzucha, zespół jelita wrażliwego, zespół złego wchłaniania, zapalenie jelit
  • objawy ze strony układu oddechowego: przewlekły nieżyt nosa, astma, przewlekłe zapalenie zatok
  • objawy dermatologiczne: pokrzywka, atopowe zapalenie skóry, trądzik, świąd, wypryski
  • objawy ze strony układu ruchu: bóle mięśni, bóle stawów
  • objawy ze strony układu nerwowego: migrena, bóle głowy innego typu, zaburzenia koncentracji, zmiany nastroju i zachowania, depresja, stany lękowe, pobudzenie lub zmęczenie, bezsenność
  • inne objawy: trudności z utrzymaniem masy ciała, choroby autoimmunologiczne.

W celu wyeliminowania szkodzących produktów należy je zidentyfikować – wykonaj test FoodProfil.
Oferujemy Państwu dostępne wyłącznie w sieci laboratoriów ALAB kompleksowe testy FoodProfil weryfikujące reakcję na różne panele składników pokarmowych.
Testy FoodProfil badają reakcje m.in. na :produkty mleczne, jaja, zboża glutenowe i bezglutenowe, warzywa, strączkowe, owoce, ryby, skorupiaki, mięsa, orzechy, frakcje białkowe (kazeina, laktoglobulina) i inne alergeny pokarmowe charakterystyczne dla produktów spożywczych (m.in. białka drożdży).
FoodProfil Skrining , FoodProfil 22, FoodProfil 44, FoodProfil 88, FoodProfil 268
Po raz pierwszy w Polsce diagnostyka nadwrażliwości pokarmowej obejmuje specjalistyczne badanie podstawowe określające tzw. indeks dla reakcji IgG i IgG4, a następnie badanie rozszerzone we właściwej podklasie IgG/IgG4.*

Zespół Helse Clinic